čtvrtek 13. srpna 2015

Květy z půdy


Minulé Vánoce jsem dostala hromadu knížek, na které ale nebyl kvůli maturitě čas. Postupně jsem na ně zapomněla a nebýt mega úklidu, kdy jsem převrátila pokoj vzhůru nohama, tak by byly zapomenuty ještě dlouho.
Když už jsem teda knížky znovuobjevila, musela jsem se konečně dát do čtení. Dnes bych vám chtěla představit knihu s názvem Květy z půdy, která si mě získala.

Anotace:
Jediný tragický zlomek sekundy změní doposud idylický život mladé šťastné rodiny v příběh plný napětí a jen těžko uvěřitelných událostí.
Po otcově smrti se sourozenci Christopher, Cathy a dvojčata Cory a Carrie ocitnou se svou matkou sami, bez domova a zcela bez prostředků. Matka se proto rozhodne pro riskantní návrat ke svým velmi bohatým rodičům, kteří ji však před lety vydědili. Děti tajně zavře do tmavého podkrovního pokoje jinak obrovské vily, kde jim kromě čerstvého vzduchu, slunce a rodičovské lásky chybí především pocit volnosti... Doposud čisté, křehké dětské duše nic nechápou a krutý osud se na nich začíná záhy podepisovat...

Autor: Virginia C. Andrewsová
Originální název: Flowers in the Attic
Nakladatelství: Moba, 2014
Počet stran: 383

Květy z půdy (1. díl)
Lístky ve větru (2. díl)
Vykoupení ohněm (3. díl)
Setba minulosti (4. díl)
Zahrada stínů (5. díl)

Příběh nám vypráví tehdy dvanáctiletá Cathy. Ona a její rodina žije v krásném domě a díky otcově práci mají vše, co chtějí. Vše ale jednoho dne skončí, když se místo otce objeví u dveří policie se smutnou zprávou. Poté se celá rodina ocitá na dně, jejich matka nikdy nepracovala a nemají peníze na splácení domu. Matce nezbývá nic jiného, než kontaktovat své rodiče a po patnácti letech se vrátit domů. Děti skončí zamčené v pokoji, protože se o nich jejich dědeček nesmí dozvědět. Matka je ze začátku každý den navštěvuje a slibuje jim, že si brzy dědečka nakloní na svou stranu a děti mu představí. Postupně své děti navštěvuje míň a míň a Cathy společně se svým starším bratrem Christopherem musí malým sourozencům nahrazovat rodiče. Nikdo z nich nemá tušení, že místo slibovaných pár dní stráví v tomto pokoji a na půdě několik let svého života..

Strašně ráda bych pověděla víc detailů, ty části, co mě naprosto šokovaly nebo i dohnaly k slzám ( Nojo, jsem hrozná cíťa :D ) Ale víc nepovím, ochudila bych vás o ty pocity, když to čtete poprvé.

Ze začátku se mi do knihy moc nechtělo, ale jakmile jsem začala, bylo těžké se od příběhu odtrhnout. Květy z půdy ve mně vyvolali mnoho pocitů - smutek, úzkost, zděšení. Tak depresivní a krutý příběh jsem dlouho nečetla a v mé paměti zůstane ještě dlouhou dobu. Ačkoliv se u této knihy moc nezasmějete, rozhodně vám ji doporučuji. Já včera začala číst druhý díl a pěkně jsem kvůli tomu ponocovala. :)



Pokud máte raději filmy, tak tato kniha byla i zfilmována. Poprvé v roce 1987 a v roce 2014 byl natočený remake. Novější verzi jsem viděla a bohužel mě film zklamal, opravdu doporučuji spíše knihu. 





4 komentáře: